עיצוב ונוחות סוזוקי קרוסאובר
סוזוקי קרוסאובר עבר מתיחת פנים בשנת 2017 במסגרתה זכה למנוע טורבו חזק ועדכני עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. לאחרונה קיבל הדגם מערכת היברידית קלה המפחיתה את צריכת הדלק, ובאותה ההזדמנות זכה גם לעדכון מפרט האבזור. בחזית בולט גריל גדול עם מסגרת כרום עבה ושבכה עם עיטורי כרום אנכיים. בתי הגלגלים וחלקם התחתון של הדלתות והפגושים מחופים בפלסטיק שחור להדגשת מראה השטח.
תא הנוסעים מציג מראה מיושן. מערכת המולטימדיה נראית מקורית ומשתלבת היטב בתא הנוסעים למרות שמדובר במערכת בהתקנה מקומית. בקרת האקלים המפוצלת זוכה לפקדים נפרדים, ברורים וגדולים, ולוח המחוונים מציג מראה סטנדרטי עם מסך קטן לנתוני מחשב הדרך. איכות החומרים בסיסית מאוד למעט גלגל הגה נעים למגע ורצועת דיפון אחת מול הנהג והנוסע מלפנים העשויה מחומר רך ואיכותי. גם איכות הגימור אינה מצטיינת ופגשנו קצוות חדים וראשי ברגים חשופים לעין. איכות ההרכבה טובה.
תנוחת הישיבה מלפנים ומאחור זקופה וגבוהה אך המושבים אינם נוחים. המושב האחורי מרווח יחסית לג'יפונים עירוניים אך צפוף ממשפחתיות מודרניות. הנוסע במושב האמצעי מאחור יסבול ממושב נוקשה שאינו נוח, ממדרגת תעלת הינע בולטת, ומפלישת הקונסולה הקדמית אל מרווח הברכיים. הנוסעים מאחור לא זוכים לפתחי מיזוג או לשקעי טעינה. לסוזוקי קרוסאובר תא מטען בנפח 430 ליטרים. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות ומספק רצפה שטוחה וחלל אחסון בנפח 875 ליטרים.
נוחות הנסיעה לא מבריקה. מרבית השיבושים יורגשו בתא הנוסעים ועל רצף של שיבושים תתקבל נסיעה קופצנית. עם זאת הריסון טוב ואין הרבה נדנודי משנה. מחוץ לעיר התמונה נותרת דומה. סוזוקי קרוסאובר מתקשה להתמודד עם המפגעים אך נותר מרוסן יחסית. בידוד הרעשים לא מוצלח ורעש המנוע מנסר ואינו נעים לאוזן.
ביצועים סוזוקי קרוסאובר
יחידת ההנעה של סוזוקי קרוסאובר הייבריד מבוססת על המנוע המוכר מהדגם הסטנדרטי מסוג טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,373 סמ"ק עם הספק מרבי של 129 כ"ס. המערכת ההיברידית הקלה מורכבת ממתנע גנרטור ושתי סוללות קטנות הממוקמות מתחת למושבים הקדמיים. יחידת ההנעה משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. המנוע החשמלי לא מסוגל להניע את הרכב בכוחות עצמו וגם לא לדומם את מנוע הבנזין בזמן שיוט או לקראת בלימה. הוא מספק כוח נוסף למנוע הבנזין בזמן מאמץ ומשמש כגנרטור לטעינת הסוללות האוגרות אנרגיה בזמן הבלימה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות.
פעולת יחידת ההנעה נעימה. המנוע זריז והתגובה ללחיצה על דוושת התאוצה מיידית. הסיוע של המנוע החשמלי מורגש ומגיע לאחר השהייה מסוימת. מחוץ לעיר הביצועים טובים ותאוצות הביניים זריזות. במהלך המבחן מדדנו צריכת שלק של 13.8 ק"מ לליטר לעומת 17.5 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. מיכל דלק בנפח 47 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ.
המתלים הנוקשים שומרים על זוויות גלגול מתונות. התנהגות הכביש בטוחה, רמת האחיזה טובה, וסוזוקי קרוסאובר מצליח לשמור על קצב תנועה טוב גם בכבישים מפותלים, אך ההנאה נעדרת ממעשה הנהיגה.
בטיחות סוזוקי קרוסאובר
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את סוזוקי קרוסאובר בשנת 2013 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים, אך המבחנים עודכנו מספר פעמים בשנים האחרונות ונוספו דרישות למערכות בטיחות אקטיביות. אבזור הבטיחות של סוזוקי קרוסאובר כולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית היסטרית במיוחד, ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 3 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום סוזוקי קרוסאובר
סוזוקי קרוסאובר הייבריד מוצע בישראל בגרסה אחת בלבד הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 8.4 אינץ', בקרת אקלים דו אזורית, מפתח חכם, חיישני אור וגשם, תאורת לד מלפנים ומאחור, שמשות אחוריות כהות, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
גילו של סוזוקי קרוסאובר הוותיק ניכר והוא מתקשה לעמוד ברמה הגבוהה אותה מציעים המתחרים הצעירים, במיוחד בתחומי איכות הנסיעה, אבזור הבטיחות והנוחות, וכן עיצוב ואיכות תא הנוסעים. הגרסה ההיברידית הקלה לא מביאה עמה שינוי ניכר. סוזוקי קרוסאובר הוא עדיין רכב פנאי מרווח ושימושי אשר צפוי להציג רמת אמינות טובה וגם סחירות עתידית מוצלחת. צריכת הדלק חסכונית יותר מדגם הבנזין אך לא מתקרבת לנתונים של דגמים היברידיים מלאים, והמחיר אינו אטרקטיבי מספיק בכדי להצדיק את בחירתו ביחס למתחרים.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.