אופל מוקה חוזר לקטגוריית רכבי הפנאי העירוניים כשבאמתחתו עיצוב אופנתי ייחודי ובסיס מוכח מבית קונצרן סטלנטיס
אופל מוקה חוזר אל קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים כמחליפו של אופל קרוסלנד ויתמודד מול דגמים כגון פיג'ו 2008, רנו קפצ'ור, יונדאי קונה, וטויוטה יאריס קרוס. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן סטלנטיס, המשמשת בין היתר גם את אופל אסטרה החדשה ואת פיג'ו 2008 עימו חולק אופל מוקה גם את יחידות ההנעה, לרבות גרסה חשמלית. אופל מוקה משווק בשלוש רמות אבזור עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים או חשמלי. למבחן שלנו התייצב רכב הפנאי המעוצב עם מנוע הבנזין בגרסת אולטימייט הבכירה שמחירה 141,990 ₪.
| אופל מוקה 1.2 ליטר טורבו אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב חיצוני ופנימי, איכות חומרים, אחריות |
| חסרונות | מרווח, נוחות עירונית |
אופל מוקה
עיצוב ונוחות אופל מוקה
אופל מוקה מתהדר בעיצוב בולט ואופנתי בחסות שפת העיצוב העדכנית של המותג המתבטאת בחזית "וייזור" הכוללת משטח שחור מבריק ואטום הכולל את הפנסים הראשיים ומסגרת כרום דקה. רכב המבחן צויד בתאורת לד מטריקס נאה המשתלבת נהדר. המרכב מציג מראה שרירי ומוצק בזכות פרופורציות מחמיאות וחישוקי 18 אינץ' נאים שנדחקו אל קצוות המרכב ומותירים סרחי עודף קצרים התורמים למראה הדינמי. מאחור בולטים גופי תאורה ארוכים ודקים מסוג לד עם כיתוב שם הדגם לרוחב דלת תא המטען. הצדודית מתאפיינת בקו חלונות מודגש באמצעות עיטור כרום, ורכב המבחן שהגיע בצביעה דו-גונית המשלבת ירוק בוהק עם גג ומראות צד בצבע שחור, משך תשומת לב רבה בקרב הנהגים. מידות המרכב ממוצעות ביחס לסגמנט. אורכו 4,151 מ"מ, רוחבו 1,791 מ"מ, גובהו 1,534 מ"מ, ובסיס גלגלים נמתח לכדי 2,557 מ"מ.
אופל מוקה
תא הנוסעים מציג עיצוב הממוקד בנהג עם דשבורד המופנה כלפיו וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ' לצד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ' בגרסת אולטימייט הנבחנת. מעבר לעיצוב העוטף, הנדסת האנוש אינטואיטיבת ונטולת מגרעות בולטות. שמחנו למצוא פקדי בקרת אקלים פיזיים וכן חוגה לשליטה על עוצמת השמע, עניין מבורך שאינו מובן מאליו בימים בהם יצרני רכב עוברים לתפעול מלא בממשקי מגע. הקונסולה שבין הנהג לנוסע מתאפיינת בעיצוב שטוח ונקי וכוללת בורר הילוכים מיניאטורי, בורר מצבי נהיגה ופקדי מערכות הבטיחות. הדיפון בגוון שחור מבריק מרשים במבט ראשון אך נוטה לאמץ טביעות אצבעות ושמנוניות. איכות החומרים לא פוחתת מהמקובל בסגמנט וכוללת דשבורד רך וריפודי מושבים איכותיים בגרסת המבחן, החולשים גם על דיפון הדלתות.
אופל מוקה
הכניסה והיציאה במושבים הקדמיים נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה עדיף ביחס לרכב סופר מיני מקביל, אך מפתח מוגבל של הדלתות האחוריות יחד עם קו גג משתפל, מקשים על כניסה למושב האחורי. לנוסעים מלפנים מוקצה מרווח טוב ומושבים נוחים למדי בעלי תמיכה צידית טובה. היינו שמחים להוספת כיוונון לקשיחות משענת הגב ולזווית בסיס המושב, אך גם כך ניתן למצוא תנוחת נהיגה טבעית וגבוהה. ישיבה במושב האחורי חושפת מרווחי ראש וברכיים סבירים בלבד. מרווח הכתפיים נדיב דיו אך נוסע שלישי ייצור צפיפות עקב מדרגת הינע בולטת. פתחי מיזוג לא ציפינו למצוא בהתאם לסטנדרט הנהוג בסגמנט, אך מצאנו צמד שקעי טעינה וחלונות כהים.
אופל מוקה
הראות החוצה ברורה בזכות קו חלונות שאינו גבוהה מדי, אך מראות הצד הממוקמות במשולש שבפינת החלון הקדמי עלולות להסתיר הולכי רגל ורכבים בצמתים ובכיכרות. הראות לאחור מעט מאתגרת בשל שמשה אחורית קטנה וקו חלונות אחוריים גבוה, אך מצלמת רוורס עם פסי הכוונה וחיישני חניה היקפיים מקנים מענה המחפה על כך.
אופל מוקה
פתרונות האחסון כוללים תא מתחת למשענת היד, תא כפפות עמוק, תאי אחסון בדלתות, ותא בתחתית הקונסולה המרכזית עם משטח טעינה אלחוטי. תא המטען נפתח רק דרך שלט הרכב ומציע סף הטענה מעט גבוה ונפח של 350 ליטרים. קיפול המושב האחורי מסדר נפח מכובד של 1,105 ליטרים אך משטח הטעינה אינו מפולס בגובה אחיד. פרט לכך, אין בתא המטען פתרונות עיגון או מחיצות. הרמת הרצפה תגלה גלגל חלופי זמני.
נוחות הנסיעה העירונית עם חישוקי 18 אינץ' בגרסת המבחן אינה מצטיינת. שברים ובורות אשר נפוצים במחוזותינו לאחר ימים גשומים מעבירים חבטות למרכב ולנוסעים. מהירות גבוהה יותר ואספלט מצולק פחות, יטיבו עם מתלי אופל מוקה אשר מתאפיינים במהלך ראשוני הדוק ופעולה גמישה יותר במעבר על מכשולים גדולים כגון פסי האטה. אספלט גלי במהירות שיוט מרוסן באופן ראוי כך שלאופל מוקה יכולת שיוט טובה בשילוב יציבות כיוונית גבוהה ובידוד רעשים מצוין ביחס לקטגוריה. ירידה קצרה מהאספלט אל שביל כורכר הזכירה כי צמיגים בחתך 55 אינם מומלצים כלל בסביבת אבנים ומפגעים חדים. אם בכוונתכם לטייל עם אופל מוקה בטבע, טוב תעשו אם תבחרו בגרסאות עם חישוקי 17 אינץ'.
אופל מוקה
ביצועים אופל מוקה
אופל מוקה הנבחן מצויד במנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ומערכת הנעה קדמית. יחידת הנעה זו מתאפיינת בביצועים טובים ביחס לקטגוריה לצד חיסכון בדלק. על הכביש מציג הגרמני-צרפתי ביצועים זריזים עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.2 שניות והאצות ביניים טובות המלוות בצליל מנוע ספורטיבי במפתיע.
אופל מוקה
מצבי הנהיגה המוצעים משנים את ביצועי המנוע ותיבת ההילוכים באופן צפוי ומוכר, עם תגובות מאולחשות במצב ECO לצד תגובות חדות יותר במצב ספורט. לטעמנו תיבת 8 ההילוכים האוטומטית עדיפה ביחס לתיבות כפולות מצמדים של מתחרות בזכות פעולה חלקה יותר ונטולת רעידות בעת זחילה בפקקים. בדומה לפגישותינו בעבר עם יחידת הנעה זו, הטרוניה היחידה נוגעת לזמני התגובה בעת רמיסת הדוושה לצורך עקיפה מהירה. אז ניכר שיהוי קצר בו מתארגנת התיבה לבחירת ההילוך הנכון מבין שמונת יחסי ההעברה.
התנהגות הכביש בטוחה מאוד. כיול המתלים "הגרמני" שומר על זוויות גלגול מרוסנות ביחס לקרוסאובר קומפקטי ומאפשר קצב התקדמות מהיר בכביש מפותל המגובה באחיזת כביש גבוהה, גם בתנאי המבחן הרטובים. ההגה מדויק ובמשקל נכון. מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה מוסיפים קורטוב ספורטיבי בנהיגה דינמית עם תחושת פידבק בעת לחיצה. הבלמים תואמים את היכולת הכללית ואינם מתעייפים תחת עומס.
צריכת דלק אופל מוקה
בימי המבחן רשם אופל מוקה 1.2 בנזין צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית עם כמה קטעים מאומצים ומערכת STOP&START פועלת. מדובר בנתון המיישר קו עם המתחרים בקטגוריה ורחוק למדי מנתון היצרן העומד על 16.7 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 44 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 7 מתוך 15.
אופל מוקה
אמינות עלויות אחזקה אופל מוקה
תדמיתה של אופל בישראל נמצאת במגמת שיפור. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019 התברגה אופל במקום העשירי מתוך 23 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. אופל מוקה משווק עם אחריות ארוכה מהמקובל, למשך 4 שנים או עד 120,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים יפורסמו כאן בקרוב.
אופל מוקה
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ומעלה עם ותק של 7 שנים ללא תביעות וללא שלילות רישיון עומדת על כ- 3,500 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות אופל מוקה
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2021 קיבל אופל מוקה ציון של 4 כוכבים מתוך 5 עם ציונים של 73% בהגנה על בוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 58% בהגנה על הולכי רגל, ו- 64% עבור מערכות הבטיחות. במבחן הריסוק נבחן הדגם בגרסה בסיסית עם מצלמה קדמית בלבד וללא רדאר המגיע בגרסאות המשווקות בישראל, ולכן סביר שהגרסאות המשווקות אצלנו היו זוכות לציון גבוה יותר בסעיף מערכות הבטיחות.
אופל מוקה
אבזור הבטיחות אחיד ועשיר בכל רמות האבזור וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו-גלגליים, בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד בלימה מלאה ובזינוק מחדש, פונקציית שמירה על מרכז נתיב הנסיעה בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, ניטור שטחים מתים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים עם המלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, והתרעה על עייפות הנהג. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.
תמורה למחיר אופל מוקה
אופל מוקה 1.2 ליטר בנזין מוצע בשלוש רמות אבזור. רמת אלגנס הבסיסית מוצעת במחיר 132,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ותמיכה בשפה העברית, תמיכה בממשקי Apple Car Play ו-Android Auto , לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מפתח חכם, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, שקעי טעינה מסוג USB במושב האחורי, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, תאורת אווירה, שמשות אחוריות כהות, חיישני אור וגשם, חיישני חניה היקפיים, תאורת לד מלפנים ומאחור, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור GS ליין מוצעת במחיר 136,990 ₪ וכוללת בנוסף מסך מגע בגודל 10 אינץ' (ללא תמיכה בשפה העברית), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ', מערכת ניווט, הפעלה קולית לפונקציות נבחרות, עיטורים דמוי סיבי פחמן בתא הנוסעים, עיטורים חיצוניים בגווני אדום ושחור, גג ומראות צד בצבע שחור, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' בשילוב צבעים אדום ושחור. מכסה מנוע בצבע שחור מוצע כאופציה בתוספת תשלום.
רמת האבזור אולטימייט הנבחנת מוצעת במחיר 141,990 ₪ ומוסיפה ריפוד דמוי עור בשילוב אלקנטרה, חימום למושבים הקדמיים, פנסי לד מטריקס, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' בגווני שחור וכסוף.
אופל מוקה נכנס לקטגוריה הצפופה כשבאמתחתו עיצוב בולט וייחודי, מערכת הנעה מעולה ותא נוסעים איכותי ומאובזר. לחובתו נרשם מרווח מוגבל במושב האחורי, תא מטען מצומצם, ונוחות נסיעה עירונית קופצנית בגרסה הנבחנת. לאור התמחור המיישר קו עם המתחרים, והחשיבות הגבוהה לעיצוב המאפיינת את קהל היעד, מסתמן שאופל מוקה הוא מתחרה ראוי בסגמנט שכדאי לקחת לנסיעת מבחן.
| אופל מוקה אולטימייט 1.2 ליטרים טורבו אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 130/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 23.5/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,151 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,791 מ"מ |
| גובה כללי | 1,534 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,557 מ"מ |
| מיכל דלק | 44 ליטרים |
| נפח תא מטען |
350/1,105 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,328 ק"ג |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 7 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 2 (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
| מחיר |
141,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.