עיצוב ונוחות אופל מוקה
אופל מוקה מתהדר בעיצוב בולט ואופנתי. מלפנים משטח שחור מבריק ואטום הכולל את הפנסים הראשיים מסוג לד ומסגרת כרום דקה. צביעה דו-גונית, קו חלונות מודגש, חישוקי 18 אינץ' נאים וסרחי עודף קצרים תורמים למראה הדינמי מהצד. מאחור בולטים גופי תאורה ארוכים ודקים מסוג לד עם כיתוב שם הדגם לרוחב דלת תא המטען. תא הנוסעים עם דשבורד מופנה לנהג, מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 10 אינץ', ולוח המחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ'. הנדסת האנוש טובה ואינטואיטיבית. שמחנו למצוא פקדי בקרת אקלים פיזיים וכן חוגה לשליטה על עוצמת השמע.
מפתח הדלתות מלפנים רחב והכניסה למושבים הקדמיים נוחה, אך מפתח מוגבל של הדלתות האחוריות יחד עם קו גג משתפל, מקשים על כניסה למושב האחורי. מלפנים המרווח טוב והמושבים נוחים למדי בעלי תמיכה צידית טובה. מאחור מרווחי הראש והברכיים סבירים בלבד. מרווח הכתפיים נדיב אך נוסע שלישי ייצור צפיפות עקב מדרגת הינע בולטת. פתחי מיזוג לא ציפינו למצוא מאחור בהתאם לסטנדרט הנהוג בסגמנט, אך מצאנו צמד שקעי טעינה וחלונות כהים. תא המטען נפתח רק דרך שלט הרכב ומציע סף הטענה מעט גבוה ונפח של 350 ליטרים. קיפול המושב האחורי מסדר נפח מכובד של 1,105 ליטרים אך רצפת ההטענה אינה בגובה אחיד.
נוחות הנסיעה העירונית עם חישוקי 18 אינץ' בגרסת המבחן אינה מצטיינת. מהירות גבוהה יותר ואספלט מצולק פחות, יטיבו עם מתלי אופל מוקה אשר מתאפיינים במהלך ראשוני הדוק ופעולה גמישה יותר במעבר על מכשולים גדולים כגון פסי האטה. לאופל מוקה יכולת שיוט טובה בשילוב יציבות כיוונית גבוהה ובידוד רעשים מצוין ביחס לקטגוריה.
ביצועים אופל מוקה
אופל מוקה הנבחן מצויד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 130 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ומערכת הנעה קדמית. יחידת ההנעה מתאפיינת בביצועים טובים ביחס לקטגוריה לצד חיסכון בדלק. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות והאצות הביניים טובות ומלוות בצליל מנוע ספורטיבי.
מצבי הנהיגה המוצעים משנים את ביצועי המנוע ותיבת ההילוכים באופן צפוי ומוכר, עם תגובות מאולחשות במצב ECO לצד תגובות חדות יותר במצב ספורט. העברות ההילוכים חלקות גם בעת זחילה בפקקים. התנהגות הכביש בטוחה מאוד. כיול המתלים שומר על זוויות גלגול מרוסנות ביחס לקרוסאובר קומפקטי ומאפשר קצב התקדמות מהיר בכביש מפותל המגובה באחיזת כביש גבוהה גם בכביש רטוב.
בימי המבחן רשם אופל מוקה 1.2 צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית עם כמה קטעים מאומצים. הנתון מיישר קו עם המתחרים בקטגוריה אך רחוק למדי מנתון היצרן העומד על 16.7 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 44 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ.
בטיחות אופל מוקה
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2021 קיבל אופל מוקה ציון של 4 כוכבים מתוך 5, אך במבחן הריסוק נבחן הדגם בגרסה בסיסית עם מצלמה קדמית בלבד וללא רדאר המגיע בגרסאות המשווקות בישראל. אבזור הבטיחות אחיד ועשיר בכל רמות האבזור וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, והתרעה על עייפות הנהג.
תמורה למחיר וסיכום אופל מוקה
גרסת אולטימייט הנבחנת כוללת בין היתר עיטורים חיצוניים בגווני אדום ושחור, גג ומראות צד בצבע שחור, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' בשילוב צבעים אדום ושחור, פנסי לד מטריקס, שמשות אחוריות כהות, חיישני אור וגשם, חיישני חניה היקפיים, תאורת לד מלפנים ומאחור, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, ריפוד דמוי עור בשילוב אלקנטרה, חימום למושבים הקדמיים, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, ותאורת אווירה.
אופל מוקה נכנס לקטגוריה הצפופה כשבאמתחתו עיצוב בולט וייחודי, מערכת הנעה מעולה ותא נוסעים איכותי ומאובזר. לחובתו נרשם מרווח מוגבל במושב האחורי, תא מטען מצומצם, ונוחות נסיעה עירונית קופצנית בגרסה הנבחנת. לאור התמחור המיישר קו עם המתחרים, והחשיבות הגבוהה לעיצוב המאפיינת את קהל היעד, מסתמן שאופל מוקה הוא מתחרה ראוי ובולט בסגמנט.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.