עיצוב ונוחות סקודה פאביה
הדור החדש של סקודה פאביה זוכה למראה זורם ופחות מרובע. הגריל הגדול בשילוב הפנסים הצרים יוצר חזית אגרסיבית ונאה. בדופן קווי עיצוב במותניים ובתחתית הדלתות, וקו החלונות מטפס קלות בקצה הדלת האחורית. קורה C עבה מסייעת בהענקת מראה מוצק, והזנב מציג פנסים מורכבים ונאים עם תאורה מעוצבת ובולטת. בחנו את גרסת מונטה קרלו המתהדרת בסט פגושים ספורטיבי, חצאיות מושחרות, עיטורים חיצוניים מושחרים, וחישוקים קלים בצביעה דו-גונית בקוטר 18 אינץ'.
תא הנוסעים מציג עיצוב נאה ועתיר אלמנטים אך איכות החומרים מאכזבת. הדשבורד בנוי ממספר שכבות, ודיפון דמוי סיבי פחמן יחד עם פס אדום מצליחים לשבור את המראה השחור. המסך הצף נאה אך המסגרת השחורה העבה גורמת לו להיראות קטן. לוח המחוונים הדיגיטלי זוכה למסגרת בצבע שחור מבריק עם כיתוב שם הדגם, והוא נראה נהדר בזכות מחווני הדלק וחום המנוע בצדדים יחד עם שלל אפשרויות תצוגה צבעוניות ואפשרות להתאמה אישית של הנתונים המוצגים. גלגל ההגה מעוצב וספורטיבי עם חיפוי עור מחורר נאה. מושבי הבאקט נראים נהדר ובהחלט מכניסים את האווירה הספורטיבית פנימה. בחשיכה מצטרפת תאורת אווירה אדומה המשולבת בדיפונים ונראית נהדר.
הנדסת האנוש זוכה לציון בינוני בלבד. תפעול מערכת בקרת האקלים מעיב על נוחות השימוש ברכב. המערכת זוכה לפקדים פיזיים האמורים לאפשר תפעול פשוט, אך הפיקוד על עוצמת המיזוג מתבצע רק באמצעות תפריט ייעודי במסך המרכזי. פתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים נמוך וקשה לכוון אותם כך שיזרימו אוויר אל עבר הפנים. גג הזכוכית הפנורמי נטול וילון הצללה, ועל אף שמדובר בזכוכית כהה חודר דרכה חום רב אל תא הנוסעים שהופך את הרכב לאקווריום רותח בשעות היום בקיץ החם.
תנוחת הישיבה הבסיסית נמוכה וספורטיבית, וטווח הכוונון של המושב רחב ויאפשר למצוא בקלות תנוחת ישיבה נוחה. מבנה המושב האחורי מותאם בבירור עבור שני נוסעים שכן נוסע במרכז יאלץ להתמודד עם מדרגת תעלת הינע גבוהה ומשענת יד מתקפלת ההופכת את מסעד הגב לנוקשה. הנוסעים מאחור זוכים ליחס נדיר בסגמנט הסופר מיני עם פתחי מיזוג, שני שקעי טעינה, משענת יד עם שני מחזיקי כוסות, כיסי אחסון כפולים בגב המושבים הקדמיים עם כיס ייעודי לטלפון החכם, וארגונית חביבה שניתן למקם מעל מדרגת תעלת ההינע. נפח תא המטען של סקודה פאביה עומד על 343 ליטרים, ובקיפול המושב האחורי מתקבל חלל הטענה בנפח 1,153 ליטרים.
לסקודה פאביה כיול מתלים נוקשה אך היא מפגינה יכולת ספיגה טובה. פני הכביש מורגשים בתא הנוסעים אך המתלים מרככים במעט את המפגש עם שיבושי הכביש. כשהמהירות עולה נוחות הנסיעה טובה והתחושה היא של נהיגה ברכב גדול יותר. זוויות הגלגול יוצאות נשכרות מהמתלים הנוקשים עם רכינת מרכב מינימלית וריסון מעולה. בידוד רעשי המנוע והרוח טוב מאוד. בידוד רעשי הכביש מוצלח פחות והצמיגים הרחבים יוצרים רעש שמהדהד בתא הנוסעים בכבישים משובשים.
ביצועים סקודה פאביה
סקודה פאביה מונטה קרלו מצוידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,498 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש. היציאה מהמקום מעט מהוססת אך משם והלאה מתקבלת תאוצה זריזה ונטולת מאמץ המסייעת לתמרון קליל ברחובות העיר. העברות ההילוכים עשויות להיות לעיתים מעט איטיות, ובעומסי תנועה גם מהוססות או לא מספיק רהוטות. גם מחוץ לעיר נשמרת תחושת הזריזות, וקצב צבירת המהירות עשוי להפתיע. יכולת השיוט מעולה ונטולת מאמץ גם במהירויות גבוהות.
המתלים הנוקשים שומרים על המרכב מאוזן גם בפניות מהירות ומעניקים תחושת בטחון גבוהה. ההגה מדויק ומציג משקל מוצלח והתנגדות טובה. הבלמים מעולים עם נשיכה חזקה ועוצמת בלימה מעולה. צריכת הדלק המשולבת של סקודה פאביה 1.5 מונטה קרלו עומדת על 16.6 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 12.7 ק"מ לליטר.
בטיחות סקודה פאביה
סקודה פאביה עברה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2021 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים. גרסת מונטה קרלו משווקת בישראל עם 9 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על עייפות הנהג, חיישני חניה קדמיים, חיישני חניה אחוריים, ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. כל מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך המבחן.
תמורה למחיר וסיכום סקודה פאביה
סקודה פאביה משווקת בישראל עם 2 יחידות הנעה ו- 3 רמות אבזור. גרסת מונטה קרלו כוללת בין היתר גג זכוכית פנורמי, פגושים ספורטיביים, עיטורים חיצוניים בצבע שחור, פנסי חזית מסוג לד, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ', מצלמת רוורס, קיפול חשמלי וחימום למראות הצד, חיישני אור וגשם, שמשות אחוריות כהות, מפתח חכם, מושבי ספורט קדמיים, דוושות בגימור אלומיניום, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 10.25 אינץ', מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי.
אמנם איכות חומרים מאכזבת, הנדסת האנוש בינונית, חסר וילון לגג הזכוכית הפנורמי, ותג המחיר גבוה, אבל סקודה פאביה 1.5 טורבו מונטה קרלו היא מכונית סופר מיני בוגרת ושימושית עם טאץ' ספורטיבי, התנהגות כביש וביצועים טובים, עיצוב נאה, שימושיות גבוהה, ואבזור נוחות ובטיחות עשיר.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.