עיצוב ונוחות סוזוקי סוויפט
סוזוקי סוויפט היא מכונית סופר מיני ותיקה בישראל. העיצוב החיצוני מציג קווים עגלגלים, גופי תאורה רחבים עם תאורת יום מסוג לד, גג בסגנון צף ושבכה קדמית צנועה עם עיטור כרום לרוחבה. מאחור בולט החיבור בין ידיות פתיחת הדלתות הנסתרות בקורה C לבין שמשה אחורית מושחרת.
סוזוקי סוויפט קטנה משמעותית ממתחרותיה הישירות והדבר מתבטא בעיקר בנפחו הצנום של תא המטען העומד על 242 ליטרים בלבד (556 ליטרים עם קיפול המושב האחורי). גם לאחר תוספת המערכת המיקרו-היברידית, סוזוקי סוויפט היא מהקלות בחבורה ומשקלה עומד על 956 ק"ג בלבד. מיקום הסוללה ההיברידית מתחת למושב הנהג איפשרה לשמור על נפח ומבנה תא המטען כמו בדגם ללא מערכת מיקרו-היברידית.
תא הנוסעים מפתיע לטובה בזכות תכנון מרחב נכון. גג גבוה ומרחק גדול מהשמשה הקדמית מקנים תחושת מרווח מצוינת. הפלסטיק בתא הנוסעים נראה סביר אך אינו נעים למגע. מסך המגע של מערכת המולטימדיה בגודל 7 אינץ'. לוח המחוונים ברור ונאה עם תאורה אדומה ספורטיבית ומחשב דרך צבעוני בגודל 4.2 אינץ' עתיר גרפיקות. גלגל ההגה עבה ומצופה עור נעים לאחיזה.
המושב הקדמי הוא מהטובים בקטגוריה בזכות חומרים נעימים, בסיס מושב ארוך שאינו שוקע, ותמיכת צד טובה. אפשרות כוונון לתמיכת הגב התחתון הייתה הופכת אותו למושלם. המושבים האחוריים מאפשרים נוחות נסיעה סבירה לשני בוגרים אך צפופה לשלושה. מדרגת תעלת ההינע גבוהה ותהווה הפרעה לנוסע שלישי במרכז. כיול המתלים רך במידה המאפשרת נסיעה עירונית על כביש משובש בנוחות סבירה, אך רעש מכיוון הגלגלים נשמע היטב בכביש משובש. מחוץ לעיר הנוחות טובה ביחס לסגמנט.
ביצועים סוזוקי סוויפט
יחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין 4 צילנדרים בנפח 1.25 ליטרים בשילוב מערכת סיוע מיקרו-היברידית הכוללת מתנע-גנרטור חשמלי בהספק 3 כ"ס וסוללת ליתיום-יון קטנה. ההספק המשולב עומד על 83 כ"ס. תיבת ההילוכים רציפה מסוג CVT עם 7 יחסי העברה מתוכנתים מראש. מדדנו תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.9. המערכת המיקרו-היברידית מאפשרת את כיבוי מנוע הבנזין לקראת עצירה תוך שמירה על אנרגיה חשמלית זמינה עבור מערכות הרכב, התנעה שקטה וכמעט בלתי מורגשת, וסיוע רגעי למנוע הבנזין ביציאה מהמקום. כל אלו מבטיחים צמצום בצריכת הדלק, ובימי המבחן רשמנו 15 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
תיבת ההילוכים הרציפה חלקה לחלוטין בכל צורת נהיגה. בתנועה עירונית מציגה סוזוקי סוויפט קצב זריז ולא מורגש מחסור בכוח. גם בנהיגה בין עירונית התחושה טובה ולא מתאמצת. רק ניסיון לשמור על קצב נהיגה מהיר או מהירות גבוהה בעליה, תחשוף את דלות כוחו של המנוע. סוזוקי סוויפט קלילה, ההיגוי חד ומדויק, השלדה מאוזנת, וזווית הגלגול קטנות. כל אלו מאפשרים שמירה על קו הסיבוב גם בפניות הדוקות.
בטיחות סוזוקי סוויפט
סוזוקי סוויפט נבחנה במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וקיבלה ציון של 4 כוכבים מתוך 5. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת לבלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת עזר לזינוק בעליה, ואורות גבוהים אוטומטיים. ציון הבטיחות של סוזוקי סוויפט הייבריד עומד על 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום סוזוקי סוויפט
אבזור הנוחות בגרסת GLX היחידה כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' התומך בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay, מערכת שמע עם 6 רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, מחשב דרך מפורט עם מסך צבעוני בגודל 4.2 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי 16 אינץ', ותאורת לד מלאה. צביעה דו-גונית מוצעת בתוספת תשלום.
הדגם החדש של סוזוקי סוויפט מהווה קפיצת מדרגה עבור המותג בכל הקשור לאבזור מקורי והימנעות מהתקנות מקומיות של אביזרי בטיחות ונוחות. סוזוקי סוויפט היברידית נוחה, איכותית, זריזה וחסכונית, ויכולה להוות אלטרנטיבה למתחרות היברידיות, שאומנם חסכוניות יותר אך גם יקרות משמעותית.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.