עיצוב ונוחות סיאט איביזה
העיצוב החיצוני שואל אלמנטים מהאחות הגדולה סיאט לאון. זה ניכר בגופי התאורה המחודדים המזוהים עם המותג וכונסי האוויר בפגוש הקדמי המעוצבים גם הם בזוויות חדות. מאחור גופי התאורה הקובייתיים יוצרים מראה בוגר.
תא הנוסעים מציג עיצוב פרקטי ורבוע עם הרבה פתרונות אחסון. חומרי הדיפון עשויים פלסטיק קשיח כמקובל בסגמנט והצבעים השולטים בתא הנוסעים כהים וקודרים. איכות ההרכבה טובה והדוקה ולא נשמעו קרקושים בזמן נסיעה. הנדסת האנוש טובה וחווית השימוש מותירה רושם איכותי.
המרווח הפנימי טוב, ומלפנים יש די והותר מרווח לשני מבוגרים. מאחור מרווח כתפיים משופר ביחס לדור הקודם. שני מבוגרים לא גבוהים במיוחד יעבירו נסיעה בין עירונית מאחור ללא תלונות, אך נוסע שלישי יגרום לצפיפות במושב האחורי. המושבים נוחים ומספקים תמיכה סבירה. שדה הראיה לכל הכיוונים טוב ומקל מאוד על תנועה עירונית שהיא סביבת המחייה הטבעית של סיאט איביזה. תא המטען מציע נפח מרשים של 355 ליטרים עם מפתח רחב וסף הטענה נמוך.
נוחות הנסיעה בינונית וכיול המתלים מעט נוקשה. נסיעה איטית מעל שברים וגבשושיות יעבירו מעט חבטות אל תא הנוסעים. רעשי הכביש והרוח נשארים ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות 100 קמ"ש, וגם מעבר לכך הם נשארים בגבול הסביר בהתאם למקובל בסגמנט. גם בידוד רעשי המנוע מוצלח.
ביצועים סיאט איביזה
יחידת ההנעה המוכרת עושה עבודה יעילה וטובה גם כאן. מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח צנוע של 999 סמ"ק מציע הספק של 115 כ"ס ומשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG המוכרת של הקונצרן. יחד הם מספקים ביצועים מעולים, מהטובים בקטגוריה. הכוח זמין והתיבה יודעת להוריד גם ארבעה הילוכים לצורך עקיפה.
תיבת ההילוכים מכוילת לחיסכון מרבי המותיר בחלק מהזמן את המנוע בסל"ד נמוך ומווברץ. מצב ספורט בתיבה משפר את המצב וגם את הביצועים. ברכב המבחן נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר. סיאט איביזה מציגה זוויות גלגול מדודות, כך שניתן לצלוח כבישים מפותלים במהירות ובבטחה. הבלמים הטובים מאטים את הרכב בכל מהירות ולא מתעייפים תחת לחץ.
בטיחות סיאט איביזה
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכתה סיאט איביזה לציון מרבי של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות טוב ביחס למקובל בסגמנט וכולל בין היתר 7 כריות אוויר ומערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 3 מתוך 8.
תמורה למחיר וסיכום סיאט איביזה
סיאט איביזה משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים בלבד ללא הגבלת ק"מ, עם אפשרות הרחבה לשנה שלישית בתשלום. האבזור בכל הגרסאות נדיב ביחס למחיר. סיאט איביזה הייתה ועודנה אחת העסקאות המשתלמות בקרב רכבי הסופר מיני בשוק הרכב המקומי. היא נאה, מרווחת, מבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה, ומתעלה על רוב המתחרות בנתוני חיסכון וביצועים.
נוחות הנסיעה בינונית, אך סיאט איביזה מציעה במגוון גרסאותיה חבילה מנצחת לצעירים או כרכב שני במשפחה.
סיאט איביזה ביצועים ומחיר
סיאט איביזה מצליחה במקום שרבים נכשלים בו - להציע רכב במחיר סביר, ועם ביצועים טובים.
סיאט איביזה מחיר וביצוע
המחיר של סיאט איביזה יחסית זול, והביצועים טובים. מדובר בשילוב מנצח.
לפני שקונים סיאט איביזה
סיאט איביזה היא מכונית שלפני שקונים אותה צריך לבדוק טוב את הפרטים, בעיקר אם היא יד שניה. אם הכל סבבה, אפשר לזכות באחלה מכונית באחלה כסף.
סיאט איביזה כיפית
פשוט כיף לנהוג במכונית סיאט איביזה. פשוט נסיעה מהנה וטובה.
מתי כבר יוצא דגם חדש?
האיביזה כבר ישנה, מתי מתחלפת?