עיצוב ונוחות פולקסווגן פולו
פולקסווגן פולו החדשה שומרת על העיצוב האלגנטי עם מספר נגיעות המספקות לה מראה רענן. בחזית פנסים עם תאורת לד מלאה ותאורת יום מעוצבת אשר גולשת לגריל הקדמי. בדופן קו מותניים מגולף מתחת לחלונות הצד וחגורה בולטת בתחתית הדלתות. יחידות התאורה האחוריות מסוג לד זוכות לתאורת איתות דינמית וקיבלו תוספת קטנה הגולשת אל דלת תא המטען ומעניקה לרכב מראה רחב ומוצק.
תא הנוסעים כולל קווי עיצוב ישרים וגוונים כהים. הדשבורד גבוה, רבוע, ונעדר אלמנטים אופנתיים כגון מסך צף או מספר מפלסים, אך מציג מראה ומבנה מוצקים. עיטור בגוון אפור מבריק חוצה את הדשבורד לכל רוחבו והמסך המרכזי ממוקם בתוך משטח מושחר המאכלס גם את לוח המחוונים הדיגיטלי אשר מציג ערכת עיצוב כחלחלה.
פתחי המיזוג ממוקמים נמוך ומתחתם פקדי מגע לשליטה בבקרת האקלים. ההגה מציג סמל פולקסווגן דקיק ועל גביו מותקנים פקדים נאים ונוחים לשימוש. חומרי הדיפון מעולים יחסית לרכבים אחרים בסגמנט. בדי הריפוד עוטים שלל גווני אפור ושחור, וסכימת התפירה מצליחה להקליל במעט את האווירה בתא הנוסעים. עם רדת החשיכה בולטת תאורת אווירה לבנה.
תנוחת הישיבה הבסיסית אינה גבוהה. נהגים גבוהים שיבקשו להגביה את המושב יגלו שגג הזכוכית הפנורמי גונב מעט ממרווח הראש. המרווח ביתר המימדים טוב. קל להגיע לתנוחת ישיבה נוחה בזכות כוונון בטווח רחב של גלגל ההגה. המושבים נוחים מאוד ומציעים גם תמיכה מתכווננת לגב התחתון.
נוחות הכניסה לאחור נפגעת מעט עקב הדלתות הקטנות, אך אחרי שמשתחלים פנימה מגלים מושב מרווח באופן מפתיע. שני נוסעים ייהנו ממושבים נוחים עם בסיס ארוך דיו המספק תמיכה הולמת לברכיים, והתמיכה טובה גם ממסעד הגב. המושב המרכזי צר, משענת הגב שלו נוקשה, ומדרגת ההינע מחייבת ישיבה בפיסוק רגליים. לרשות הנוסעים מאחור שני שקעי טעינה והשמשות הכהות מסננות את אור השמש. פתחי מיזוג אינם בנמצא מאחור, כנהוג בסגמנט זה. נפח תא המטען 351 ליטרים ומפתח הדלת רחב ונוח. קיפול המושב האחורי כשרצפת תא המטען במצב הגבוה יוצר משטח הטענה ארוך ושטוח ללא הפרעות.
המתלים מעניקים רושם ראשוני נוקשה אשר מבטיח ריסון טוב אך מעורר חששות אודות יכולת ספיגת המהמורות. עם היציאה אל הרחובות המשובשים מגלים המתלים יכולת טובה בהתמודדות עם מפגעי הסלילה. שיכוך המתלים מצליח להעניק נוחות נסיעה טובה ונטולת קפצוצים המאפיינים מכוניות קטנות. גם מחוץ לעיר מספק הכיול המוצק של המתלים נוחות נסיעה טובה. בידוד רעשי המנוע והרוח מעולה. בידוד רעשי הכביש מעט פחות מוצלח על כבישים משובשים, אך עדיין מציג רמה גבוהה ביחס לנהוג בקרב המתחרות.
ביצועים פולקסווגן פולו
פולקסווגן פולו הנבחנת מצוידת במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 999 סמ"ק עם הספק מרבי של 110 כ"ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 195 קמ"ש. היציאה מהמקום לוקחת כמה שברירי שניה ואז מזנקת פולקסווגן פולו קדימה בזריזות. היא מעניקה תחושה קלילה ומספקת תאוצות נמרצות בעיר ומחוצה לה. המנוע הקטן מפתיע עם תגובה החלטית גם בתאוצות ביניים במהירויות שיוט.
תיבת ההילוכים מציגה פעולה חלקה ונעימה אך זו באה במידה מסוימת על חשבון הזריזות. בעת זינוק מהמקום מורגשת השהייה קצרצרה המוכרת בתיבות מסוג זה. העברות ההילוכים פחות מהירות מהזכור לנו במפגשים קודמים עם תיבות מסוג זה אך אופי פעולת התיבה מנטרל את ההחלפות הגסות והמהוססות האופייניות במהירויות נמוכות. בכביש המפותל בולטת אחיזת הכביש הגבוהה, עם שמירה על קו הפניה הנבחר. ההגה מדויק וגם משקלו מוצלח אך הוא נטול תקשורת. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר, לאחר בילוי ארוך בכבישים מהירים עם פרק פקקים קצר.
בטיחות פולקסווגן פולו
פולקסווגן פולו עברה את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, תיקון היגוי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה על עייפות הנהג, ותאורת לד מטריקס המסתגלת לתנאי הדרך ומונעת סנוור.
תמורה למחיר וסיכום פולקסווגן פולו
רשימת האבזור של פולקסווגן פולו בגרסת סטייל פלוס כוללת בין היתר גג זכוכית פנורמי חשמלי, שמשות אחוריות כהות, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ', חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מערכת לחניה אוטומטית, תאורת לד מלפנים ומאחור, פנסי ערפל עם פונקציית תאורה עוקבת פניה, מפתח חכם, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישני אור וגשם, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, ותאורת אווירה בתא הנוסעים.
מאחורי העיצוב המופנם עומדת מכונית סופר מיני מהוקצעת עם תא נוסעים מרווח, איכותי ומאובזר, יחידת הנעה זריזה וחסכונית, ונוחות נסיעה טובה, המאפשרים לה להתנהל כמו מכונית מסגמנט גבוה יותר. פולקסווגן פולו מרגישה בבית בתוך העיר, אבל אינה חוששת מנסיעות בכבישים מהירים, וגם לא מדרכים מפותלות.
פולקסווגן פולו מודרנית
מכונית פולקסווגן פולו היא אמנם שמרנית מעט, ולא מתאימה למי שמחפש רכב מיוחד, אבל היא בכל זאת מודרנית במדדים שלה.
פולקסווגן פולו עממי
פולקסווגן פולו הוא רכב איכותי למרות התדמית העממית שלו.
כל מה שחשוב לדעת על פולקסווגן פולו
פולקסווגן פולו, חשוב לדעת, היא מכונית יציבה, עם גלגלים על הקרקע.
פולקסווגן פולו נעימה
הנסיעה במכונית פולקסווגן פולו נעימה, נוחה לנהיגה וגם לנסיעה.
פולקסווגן פולו סטנדרטית
פולקסווגן פולו נראית סטנדרטית. לא מיוחדת. אולי מספקת ביצועים טובים, אבל לא מדהימה ביופיה.