עיצוב ונוחות פיג'ו 208
עיצוב פיג'ו 208 שופע שיק צרפתי מסוגנן. החזית כוללת גריל עצום מידות הנמתח עד לתחתית הפגוש הקדמי, במרכזו סמל האריה, ומעליו סמל הדגם כמחווה לדגמי העבר של המותג. גופי תאורה מלוכסנים עם תאורת LED בעיצוב טפרי אריה הנמתחים מטה. החלק האחורי כולל גופי תאורה שקופים המחוברים בפס רוחבי עם כיתוב המותג המקנה למכונית מראה רחב וחסון.
תא הנוסעים ממשיך את פילוסופיית I-Cockpit המוכרת ומציג הגה קטן וקטום, לוח מחוונים דיגיטלי תלת ממדי בגודל 10 אינץ' כסטנדרט בכל הגרסאות, פקדים בסגנון קלידי פסנתר, וסביבת נהג עוטפת. חומרי הדיפון רכים בחלקים העליונים ודיפון גומי רך דמוי קרבון בין שני המפלסים. גלגל ההגה מסתיר את לוח המחוונים כשהוא מקובע לגובהו המקסימלי. מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים הדיגיטלי מציגים גרפיקה פשוטה, מיושנת ומצועצעת. למרות כמה פקדים פיזיים לתפעול מערכת בקרת, כל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור עדיין מצריך כניסה לתפריט במסך המגע.
פיג'ו 208 מציעה מרווח פנימי סביר בלבד לנהג ולנוסעים. המושבים הקדמיים הספורטיביים בגרסת GT Line מציעים שילוב ראוי של נוחות ותמיכה צידית לצד מרווח מספק, אך מרווח הברכיים מאחור גבולי ולכן המושב האחורי לא מומלץ להסעת בוגרים לנסיעות ארוכות. מרווח הראש מלפנים טוב, אך מאחור עלול ליצור תחושה מעט קלסטרופובית לנוסעים גבוהים. הסעת נוסע שלישי מאחור כבר תיצור צפיפות של ממש, עם מדרגת תעלת הינע בולטת אשר פוגמת בנוחות הישיבה.
שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב אך הראות לאחור לוקה בחסר עקב שמשה אחורית קטנה וקורות C עבות, אך מצלמת רוורס וחיישני חניה היקפיים פותרים את בעיית הראות בנסיעה לאחור. בחלל הנוסעים שפע תאי אחסון ביניהם תא עמוק ושימושי מתחת למשענת היד, תא במרכז הקונסולה עם משטח טעינה אלחוטי, ותושבת להנחת הסמארטפון בזווית צפיה. תא המטען בנפח 311.
מי שציפה לנוחות נסיעה רכה אשר אפיינה את תוצרת צרפת בעשורים הקודמים עלול לחוות אכזבה. כיול המתלים של פיג'ו 208 בגרסת GT Line קשיח כבר מהמהלך הראשון, כך שנסיעה בכרך העירוני כוללת יותר טלטלות מהצפוי, אך כושר ריסון משובח של הבולמים דואג שגם אלו יהיו נסבלות. מחוץ לעיר על כביש סלול היטב, נוחות הנסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה הודות לבידוד רעשים מצוין הנהוג בקטגוריות גבוהות יותר.
ביצועים פיג'ו 208
פיג'ו 208 מצוידת במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 130 כ"ס ובתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. יחידת הנעה זו מתאפיינת בביצועים זריזים לצד חיסכון בדלק. פיג'ו 208 מציגה ביצועים מהטובים בקטגוריה, עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות והאצות ביניים מהירות. העברות ההילוכים חלקות ומהירות. בורר מצבי הנהיגה כולל מצבי חיסכון וספורט המשנים קלות את תגובת המצערת ופעולת המנוע והגיר.
פיג'ו 208 החדשה מחזירה עטרה ליושנה עם יכולת דינמית גבוהה ביותר, כמעט ספורטיבית, לצד הנאה מנהיגה עם מעט טעם של פעם חרף חוסר תקשורת מצד השלדה. כיול המתלים של הפיג'ו החמימה בגרסת GT Line מוקשח במעט, בעל כושר ריסון מעולה, ותורם להתנהגות כביש מתגמלת עם זוויות גלגול קטנות ואחיזת כביש גבוהה מאוד. ההגה קטן הקוטר מתגלה כפרטנר חביב בכבישים מפותלים. בימי המבחן רשמה פיג'ו 208 צריכת דלק ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי.
בטיחות פיג'ו 208
במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2019 קיבלה פיג'ו 208 ציון של 4 כוכבים בשל הגנה לוקה בחסר על הולכי רגל היות ומבחן הבטיחות בוצע עם רכב המצויד בבלימה אוטונומית המבוססת מצלמה ללא רדאר. בארץ משווקת פיג'ו 208 עם בלימה אוטונומית המשלבת מצלמה ורדאר, ועל כן זכאית לציון חמישה כוכבים.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת זיהוי תמרורים הכוללת המלצה להתאמת המהירות המרבית בזמן הפעלת בקרת השיוט. גרסת GT Line מוסיפה עמעום אורות אוטומטי וניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי.
תמורה למחיר וסיכום פיג'ו 208
פיג'ו 208 כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ', מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 7 אינץ', כניסה והתנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, משטח טעינה אלחוטי, מראות צד מתקפלות חשמלית, מצלמת רוורס 180 מעלות, חיישני רוורס, בלם חניה חשמלי, פנסים ראשיים מסוג לד וחישוקי 16 אינץ'. לגרסת GT Line מתווספים מושבי ספורט, הגה ספורט, דוושות אלומיניום, חיישני חניה קדמיים, גג ומראות צד שחורים, שבכה קדמית מושחרת, סופיות מפלט בגוון כרום, תאורת לד מלאה, וחישוקי 17 אינץ'.
פיג'ו 208 מתברגת אל צמרת קטגוריית הסופר מיני ומתבלטת בעיצוב מסוגנן מלא שיק, ביצועים זריזים, התנהגות כביש מצוינת, ואבזור שופע בגרסה היקרה. לאור תנוחת הנהיגה הייחודית, מספר מגרעות בהנדסת האנוש, מרווח פנימי מוגבל, ותא מטען בינוני, מומלץ לבצע נסיעת מבחן בטרם רכישה. מי שאינו זקוק למרווח פנימי גדול ויבחר בפיג'ו 208, יזכה לנהוג באחת ממכוניות הסופר מיני היפות והמהנות בקטגוריה.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.