עיצוב ונוחות קיה סטוניק
קיה סטוניק הושק בישראל ביולי 2018 וזכה מיד לפופולריות בפלח רכבי הפנאי העירוניים כאלטרנטיבה מעוצבת למכונית סופר מיני. בשנת 2021 עבר מתיחת פנים הכוללת עדכוני עיצוב המתמקדים בפגושים וביחידות התאורה, ותוספת רמת אבזור GT ליין בעיצוב ספורטיבי.
תא הנוסעים נעים לשהייה ומעוצב בצורה נאה ונוחה. במרכז הקונסולה ניצב מסך המולטימדיה החדש בגודל 8 אינץ' עם חיבור לרשת האינטרנט ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. איכות ההרכבה מעולה והדוקה, אך איכות החומרים בתא הנוסעים בינונית ומעט מאכזבת.
המושבים מלפנים נוחים ותומכים, אף שאינם מציעים הקשחה לתמיכת הגב התחתון. תנוחת הנהיגה טבעית ומרגישה רק במעט גבוהה יותר ביחס לסופר מיני מקבילה. המרווח מלפנים יותר ממספק בכל הממדים. המושב האחורי מציע מרווח ראש טוב ומרווח ברכיים סביר בהתחשב בבסיס גלגלים באורך 2,580 מ"מ. תא המטען בנפח סביר של 332 ליטרים. קיפול המושבים אינו יוצר משטח הטענה מפולס, אך מתבצע בקלות מתא המטען או מהמושב האחורי.
למרות מפרט מתלים פשוט כמקובל בקטגוריה הכולל קורת מתח אחורית, נוחות הנסיעה בעיר מפתיעה לטובה. המרכב מצליח לסנן את רוב מפגעי האספלט העירוני, אינו מתרסק על מכסי ביוב, ומצליח לסנן שברים קטנים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה נותרת טובה עם ריסון הולם לאספלט גלי תוך שמירה על יציבות כיוונית טובה.
שדה ראיה טוב לכל הכיוונים, מצלמת רוורס וחיישנים היקפיים הופכים את קיה סטוניק לעכבר עיר אידיאלי בעל כישורי תמרון וחניה מחוננים. בידוד הרעשים זוכה לציון בינוני אך מקובל ביחס לקטגוריה.
ביצועים קיה סטוניק
במסגרת מתיחת הפנים קיבלה יחידת ההנעה מסדרת SmartStream עדכון לטובת עמידה בתקני זיהום האוויר המחמירים, אשר הובילה לירידת הספק ב- 20 כ"ס ביחס לדגם הקודם. המנוע מסוג טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק רושם כעת הספק מרבי של 100 כ"ס ונתון המומנט המרבי נותר זהה ועומד על 17.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.6 שניות.
הביצועים על הכביש סבירים ויספקו את רוב הנהגים אך לא מעבר לכך. ביחס לקטגוריה בה מציעים המתחרים הספקים מעט גבוהים יותר, מורגשת נחיתות מסוימת אשר באה לידי ביטוי בעיקר בנסיעה בעליות עם נוסעים. מעבר למצב ספורט יגרום למנוע לעבוד בסל"ד גבוה ורועש יותר, וכן יביא לשיפור מסוים בביצועים לצד צריכת דלק מוגברת.
התנהגות הכביש בטוחה וצפויה. ההגה מדויק אך משקלו קל מדי והוא חסר תחושה. הבלמים מציגים נשיכה ראשונית טובה אך עלולים לדעוך במאמץ.
בטיחות קיה סטוניק
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את קיה סטוניק בשנת 2017 עם מערכות הבטיחות המתקדמות, והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות אחיד בכל רמות האבזור וכולל מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, התרעה על עייפות נהג, והתרעה מפני שכחת נוסעים במושב האחורי. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום קיה סטוניק
קיה נהנית בישראל ממוניטין חיובי ומככבת בצמרת טבלת המסירות בישראל. קיה סטוניק משווק עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. במהלך המבחן רשמנו צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 45 ליטרים ניתן לקבל טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים.
קיה סטוניק היה ונותר אלטרנטיבה מעוצבת ופרקטית לרכב סופר מיני. מחירים המשקפים את המקובל בקטגוריה, מפרט מודרני, מרכב שימושי, ומוניטין סחירות ואמינות מוכחים, מבטיחים את שמירת מקומו הגבוה של קיה סטוניק בטבלת המכירות.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.