עיצוב ונוחות סוזוקי ג'ימני
לסוזוקי ג'ימני עיצוב קובייתי וקשוח. הגריל מציג 5 חרכים בהתאם למסורת הדגם, וצמד גופי תאורה עגולים עם פנסי איתות כתומים לצידם, בסגנון רטרו. מהצד מתבלטים המרכב הקצר, הזוויות החדות, ומרזבי הגג המרמזים על ייעודו המרכזי לנסיעת שטח טהורה. מאחור בולט גלגל חלופי תלוי וגופי תאורה הטמונים בפגוש האחורי.
תא הנוסעים מהווה קפיצת מדרגה אדירה ביחס לדור הקודם אשר היה ספרטני ופשוט בצורה קיצונית. אמנם עדיין מדובר בתא נוסעים צפוף וספרטני העטוף בחומרי דיפון קשיחים, אך מערכת המולטימדיה אשר כוללת מסך מגע ענק בגודל 10.1 אינץ' בהתקנה מקומית מספקת חווית שימוש משופרת משמעותית. המערכת כוללת תמיכה בעברית, אפליקציית Waze, ושליטה קולית בעברית על הטלפון הסלולרי ומערכת הניווט.
הדשבורד והקונסולה המרכזית גבוהים ואנכיים. גם השמשה הקדמית אנכית מאוד ואינה מותירה מרווח גדול בחלקו העליון של הדשבורד. גלגל ההגה נוח ונעים לאחיזה, וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע ומערכת בקרת השיוט. איכות ההרכבה והגימור בינוניים עקב ברגי אלן חשופים ומספר חיבורים לא מהודקים.
סוזוקי בחרה במושבים דקים עם נוחות בינונית לטובת ניצול מרווח הפנים. עקב העדר אפשרות כיוונון גובה למושבים והעדר כיוונון עומק לגלגל ההגה, קשה למצוא תנוחת נהיגה נאותה. נהגים גבוהים יאצלו להזיח את המושב לאחור כך שלא יוותר כלל מרווח ברכיים לנוסע המושב האחורי. שדה הראיה החוצה מעולה לכל הכיוונים בזכות קו חלונות נמוך וממדים קומפקטיים. כניסה ויציאה מצמד המושבים האחוריים, המיועדים לילדים בלבד, דורשת התגמשות קלה, עקב מפתח בינוני בלבד בין גב המושב הקדמי המוזח לבין לקורה B. תא המטען כמעט ואינו קיים. נפחו 85 ליטרים המספיקים אולי לתיק קטן. קיפול צמד המושבים האחוריים מביא לנפח טעינה סביר של 377 ליטרים.
נוחות הנסיעה בסוזוקי ג'ימני אינה טובה. עם שלדת סולם וצמד סרנים חיים לא ניתן לצפות לכושר ריסון מרשים. בתוך העיר מקפץ הננס היפני על פני שיבושים ובסיס הגלגלים הקצר אינו מסייע לריסון הטלטולים. מחוץ לעיר מתגלה רגישות על כבישים גליים, היציבות הכיוונית מעורערת והרגישות לרוחות צד מורגשת מאוד. בנסיעה בכביש מהיר וישר ביום סוער, הופעלה מערכת בקרת היציבות עקב משב רוח חזק אשר הסיט את הרכב ממסלולו. לכל אלו מתלווים רעשי כביש, רוח ומנוע, עקב בידוד רעשים בינוני.
ביצועי כביש ושטח סוזוקי ג'ימני
יחידת ההנעה של סוזוקי ג'ימני כוללת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי 100 כ"ס, המשודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה כפולה עם אפשרות להעברת הכוח לציר האחורי בלבד. הביצועים חלשים מאוד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 17.2 שניות. כל יציאה מהרמזור דורשת לחיצה הגונה על דוושת הגז והבאת המנוע לסל"ד גבוה ומרעיש כדי לשמור על קצב תנועה נורמלי. זוויות גלגול מוחשיות מאוד בעיקולים ומרכז הכובד הגבוה לא תורם לריסונן.
השטח הוא סביבת המחייה הטבעית של סוזוקי ג'ימני. המפרט כולל שלדת סולם קשיחה, סרנים חיים, הנעה כפולה, הילוך כוח, בסיס גלגלים קצר, מידות מיניאטוריות, מרווח גחון של 210 מ"מ, זווית גישה של 37 מעלות, זווית נטישה של 49 מעלות, ומשקל נוצה של 1,110 ק"ג. כל אלו יוצרים עז הרים שאוהב לקפץ על הסלעים.
סוזוקי ג'ימני מציע כושר עבירות נדיר בסגמנט רכבי הפנאי-שטח הקטנים, ובכלל. בשילוב הנעה כפולה והילוך כוח עם שמירה על תנופה מינימלית תמידית, מסוגל סוזוקי גי'מני לטפס על מעלות רצופות סלעים, לטחון חריצי קרקע עמוקים, ולחצות ואדיות בקלילות מרשימה. בימי המבחן רשם סוזוקי ג'ימני צריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה אשר שילבה טיול שטח עם מזגן.
בטיחות סוזוקי ג'ימני
ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סוזוקי ג'ימני בשנת 2018 והעניק לו ציון נמוך של 3 כוכבי בטיחות מתוך 5. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, איתות בלימת חירום, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מצלמת רוורס, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום סוזוקי ג'ימני
רשימת האבזור דלה וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10.1 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים, מערכת שמע עם 2 רמקולים, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, חימום למושבים הקדמיים, תאורת יום מסוג לד, פנסי ערפל, וחישוקי סגסוגת בגודל 15 אינץ'.
סוזוקי ג'ימני יהווה קניה כדאית רק לאלו שינצלו את יכולת השטח שלו. אחרת, אין כל היגיון ברכישתו במחירו הנוכחי ולהסתפק במרכולתו הספרטנית. בשטח מדובר בכוכב אמיתי עם יכולת מרשימה העטופה באריזה מצודדת בתוספת מוניטין אמינות וסחירות מהטובים בשוק המקומי.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.