עיצוב ונוחות סקודה קודיאק
לסקודה קודיאק עיצוב רבוע ותכליתי. קו המותניים מודגש ובגרסאות הבכירות חישוקי גלגלים בקוטר 19 אינץ'. הנדסת האנוש גבוהה. הפקדים על ההגה איכותיים ונוחים לשימוש, בדומה לכל מתגי הבקרה ברכב, ומערכת המולטימדיה היא מהאיכותיות ביותר בשוק.
המושבים הקדמיים טובים אם כי חסרה מעט תמיכה לגב העליון. מושבי השורה השנייה מרווחים בכל הממדים, נעים על גבי מסילה, ומספקים נוחות טובה לשלושה נוסעים שייהנו מפתחי מיזוג ושקע מתח 230V. לנוסעים בשורה השלישית לא תהיה בעיה של מרווח ראש אך תנוחת הישיבה לא נוחה עקב מושבים נמוכים, זקופים וקשיחים.
שורת המושבים השלישית מתקפלת בקלות ומגדילה את נפח תא המטען מ- 233 ליטרים לכדי 593 ליטרים. עם קיפול שורת המושבים השנייה מתקבל נפח עצום של 1,968 ליטרים. סף ההטענה שטוח ובגובה אידיאלי למשיכת הציוד בנוחות.
המתלים מתקשים להעלים את פגמי הכביש העירוני אך מפצים על כך בכביש הבינעירוני עם ריסון טוב של המרכב. סקודה קודיאק משדר נינוחות והינו רכב שנעים מאוד לנסוע ולנהוג בו. בידוד הרעשים מעולה ורעשי הרוח מתחילים להישמע רק במהירויות שיסכנו את רישיון הנהיגה שלכם.
ביצועים סקודה קודיאק
המנוע מסוג טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס נראה קצת חלש על הנייר מול גודלו ומשקלו של סקודה קודיאק, אולם המנוע המוכר של הקונצרן הגרמני יחד עם תיבת DSG 6 מהירויות רובוטית כפולת המצמדים עושים את העבודה. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת כ- 10.3 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.9 ק"מ לליטר.
בפניות במהירות גבוהה ניתן לחוש בתנועה כבדה וגמלונית אם כי לא משהו שיגרום לנהג להרגיש אי נוחות. מערכת בקרת האחיזה והצמיגים עושים עבודה טובה בשמירה על איזון הרכב.
בטיחות סקודה קודיאק
סקודה קודיאק קיבל במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP ציון של 5 כוכבים מתוך 5 והוא מעניק תחושת ביטחון ובטיחות כבר מדגם הבסיס. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום סקודה קודיאק
סקודה קודיאק משווק בישראל עם שנתיים אחריות יצרן, עם אופציה לשנה שלישית בתוספת תשלום. הקרוסאובר הגדול של סקודה מעניק חווית נהיגה ונסיעה טובות, ועונה ביד רמה על מרבית הצרכים של המשפחה הישראלית. המחיר של סקודה קודיאק אמנם יקר מהמתחרים הישירים והבולטים המציעים 7 מושבים, כגון מיצובישי אאוטלנדר וניסן אקס טרייל, אך הוא גם חדש, איכותי ובטיחותי מהם.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.