עיצוב ונוחות סובארו פורסטר
במסגרת מתיחת הפנים זכה סובארו פורסטר לעדכוני עיצוב קלים, מערכות בטיחות משופרות וכיול מתלים עדכני. עדכוני העיצוב מתמקדים בעיקר בחזית הכוללת כעת שבכה גדולה יותר, גופי תאורה חדשים ופגושים בעיצוב שונה. מהצד ניתן להבחין בחישוקי 18 אינץ' חדשים. תא הנוסעים הפרקטי מתחדש במערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. החומרים רכים בחלקים העליונים וסביבת הנהג נעימה לשהייה. רמת אבזור ספורט מוסיפה תיפורים ודקורציות בצבע כתום המוסיפים עניין בתא הנוסעים. הנדסת האנוש טובה, עם פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים ומשטח להנחת הסמארטפון.
המושבים הקדמיים עוטים ריפוד נעים ואיכותי בתפירה נאה והם תומכים ונוחים לנסיעות ארוכות. ברכב המבחן מושב הנהג מתכוונן חשמלית באופן מלא, כולל כוונון קשיחות מסעד הגב התחתון. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת ויחד עם קו חלונות נמוך, שטח שמשות ענק ומראות תלויות, מתקבל שדה ראיה עצום לכל הכיוונים ואף לאחור. נוסעי המושב האחורי ייהנו ממרווח רגליים וראש מעולים, חלונות כהים, פתחי מיזוג ייעודיים ושני שקעי USB. תא המטען בנפח 509 ליטרים.
נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה טובה. המתלים אשר זכו לכיול מחודש במסגרת מתיחת הפנים עושים עבודה טובה בכל הנוגע לשיכוך וריסון בורות ומפגעים, ומצליחים לרסן את רוב מפגעי האספלט. רעשי רוח וכביש מתחילים להופיע כבר במהירות תלת ספרתית חוקית ופוגעים בחווית השיוט.
ביצועים סובארו פורסטר
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי וכוללת מנוע בוקסר בנזין אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 182 כ"ס, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ולמערכת הנעה כפולה חכמה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות והמהירות המרבית עומדת על 207 קמ"ש. תיבת ההילוכים הרציפה כוללת 7 יחסי העברה קבועים הנשלטים באמצעות מנופי העברה נוחים מאחורי גלגל ההגה, ופעולתה מרגישה בוגרת ביחס לתיבות הילוכים רציפות אחרות.
כיול מתלים רך יחסית המכוון לטעמו של הלקוח האמריקאי וצמיגי All-Season אינם מתכון לתקיפת פיתולים וקבלת זוויות גלגול שטוחות, ותחת עומס מורגשת רכינת מרכב. ההגה מציג התנגדות מלאכותית וחוסר תקשורת טיפוסי. הבלמים גילו יכולת בלימה סבירה עם דעיכה קלה לאחר מאמץ. במהלך המבחן עמדה צריכת הדלק על 10.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית.
ביצועי שטח סובארו פורסטר
יכולת השטח מהווה את היתרון המובהק ביותר של סובארו פורסטר ביחס לשאר המתחרים בסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים. מפרט הכולל הנעה כפולה חכמה, מרווח גחון של 220 מ"מ, זוויות גישה ונטישה של 20 ו- 24.6 מעלות בהתאמה ומתלים נפרדים, מסדרים לרכב כושר עבירות טוב בשטח אשר יביא אתכם רחוק יותר משאר המתחרים המפונפנים. מערכת X-MODE מאפשרת בסיבוב חוגה בקרת זחילה במדרון המסייעת לנהג לא מנוסה לשפר את כישורי נהיגת השטח.
בטיחות סובארו פורסטר
סובארו פורסטר לא נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך זכה לציון המרבי Top Safety Pick+ מארגון הבטיחות האמריקאי IIHS. במסגרת מתיחת הפנים קיבל סובארו פורסטר את הדור העדכני של חבילת הבטיחות EyeSight עם צמד מצלמות קדמיות בזווית צילום רחבה פי 2 ביחס לדור הקודם ועיבוד מהיר ורב יותר של נתונים המאפשר תגובות מהירות של שלל מערכות הבטיחות האקטיביות. תיקון הסטייה ומרכוז הרכב בנתיב פועלים בצורה בשלה ונעימה.
אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 7 כריות אוויר, חיישני רוורס, מערכת לניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים ומעקב אחר הרכב מלפנים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על התחלת נסיעה של הרכב המוביל, ומצלמת רוורס עם מערכת שטיפה. מרמת האבזור X ומעלה נוספת גם מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. רמות האבזור XS וספורט כוללות גם מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.
תמורה למחיר וסיכום סובארו פורסטר
גרסת ספורט הנבחנת היא הגרסה הבכירה מבין 4 גרסאות סובארו פורסטר המשווקות בישראל. גרסה זו כוללת בין היתר גג זכוכית פנורמי חשמלי, ספוילר אחורי, חישוקים קלים מושחרים בקוטר 18 אינץ', חבילת עיטורים בגוון כתום, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, בקרת ירידה במדרון, חיישן תאורה, מפתח חכם, חימום למושבים הקדמיים, כוונון חשמלי למושב הנהג, גלגל הגה מחופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה עם 6 רמקולים, מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto.
סובארו פורסטר החדש היה ונותר קרוסאובר משפחתי ייחודי לחובבי הז'אנר עם יתרון מובהק ביכולות השטח לעומת המתחרים, לצד שימושיות יומיומית גבוהה, תפעול פשוט, נוחות נסיעה טובה, ומוניטין מוכח.
גיר
פורסטר ספורט 11 בעיות גיר יש נקישות קלות לאחר החלפת שמן גיר
מעוניין בחלק
ביטנה לפורסטר 2016