עיצוב ונוחות יונדאי טוסון
יונדאי טוסון החדש בעל עיצוב בולט בזכות גופי תאורת לד קדמיים במבנה מיוחד, שבכה תלת ממדית גדולה, פרופיל עם קימורים חדים, קשתות גלגלים מושחרות, וצמד גופי תאורה אופנתיים מאחור. יונדאי טוסון מתבסס על פלטפורמה חדשה וגדול יותר מקודמו. תא הנוסעים מעוצב בקווים נקיים וכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', גלגל הגה חדש, פקד הילוכים אלקטרוני, פתחי מיזוג בחלקו העליון של הדשבורד, ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' וממשק גרפי מודרני.
מערכת בקרת האקלים עם מתגי מגע ופתחי אוורור בכל הרכב. איכות החומרים ממוצעת, ריפוד המושבים, דיפון הדלתות והדשבורד מותירים תחושה זולה במעט. איכות ההרכבה ראויה והנדסת האנוש טובה מאוד. לוח המחוונים נראה היטב דרך גלגל ההגה בכל גובה, ומערכת המולטימדיה זקוקה לליטוש גרפי.
המושבים הקדמיים רחבים ובעלי תמיכת צד סבירה. תנוחת הנהיגה שולטת ושדה הראייה טוב. לרכב מפתח דלתות רחב וגבוה המאפשר כניסה ויציאה בנוחות. מרווח הפנים מעולה ומתאים כרכב משפחתי עיקרי. פתרונות האחסון רבים וכוללים בין היתר משטח טעינה אלחוטי עם תא בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות מואר וכיסי אחסון בדלתות. תא המטען בנפח 515 ליטר מציע סף הטענה מעט גבוה וקיפול המושבים האחוריים מתאפשר בקלות יחסית.
נוחות הנסיעה בעיר לא מהמשובחות ונוסעי הרכב ירגישו טלטולים. מחוץ לעיר איכות הנסיעה משתפרת. בידוד הרעשים ממוצע ביחס לסגמנט. בירידה לשבילים כיול הבולמים הקשוח מוציא את הרכב משלוותו במעבר בורות. לרכב יתרון עבירות אל מול משפחתית סטנדרטית אך לא הרבה מעבר לכך.
ביצועים יונדאי טוסון
יונדאי טוסון מצויד בגרסת הכניסה במנוע בנזין בנפח 1,999 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס, ובגרסאות הנוספות מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1,598 סמ"ק עם הספק מרבי של 180 כ"ס. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, ומערכת ההנעה קדמית. תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות. יחידת ההנעה החזקה מציעה ביצועים טובים כמו שאר המתחרים בקטגוריה.
מערכת ההיגוי חדשה ובעלת תגבור חשמלי. כיול המתלים הקשיח יחד עם מתלה אחורי חדש מספקים אחיזת כביש טובה בפניות חדות. מנופי העברת ההילוכים על ההגה מאפשרים למצות את פוטנציאל הביצועים בנהיגה דינמית והתנהגות הכביש תאתגר את פיג'ו 3008 המשמשת כאמת מידה בסגמנט.
בטיחות יונדאי טוסון
יונדאי טוסון טרם נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, שמירה אקטיבית על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעת עייפות נהג, מגביל מהירות המסונכרן עם תמרורי הגבלת מהירות, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב מאחור. בגרסאות לוקצ'ורי ועילית קיימת בקרת שיוט אדפטיבית. מערכות הבטיחות יעילות אך רגישות מדי. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 8 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום יונדאי טוסון
ליונדאי טוסון החדש יש את כל הקלפים להתייצב בצמרת טבלת המסירות בישראל. הרכב בעל עיצוב בולט, מוניטין מעולה ורמת אבזור טובה, ומציע חבילה שלמה שחפה ממגרעות בולטות. יונדאי טוסון מהווה רכישה בטוחה לנהג הישראלי הטיפוסי המוזמן לבחור מבין 2 מנועים שונים ומגוון רמות אבזור.
מתעניינת על רכב יונדאי טוסון