עיצוב ונוחות קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור מציג מראה אגרסיבי ודרמטי. החזית כוללת גריל גדול עם סמל המותג בגוון נחושת, יחידות תאורה מפוצלות עם תאורת לד, קימורים במכסה המנוע, וכונסי אוויר מעוצבים. הזנב מעוצב באופן ספורטיבי עם ספוילר גדול המחפה חלק נרחב מהשמשה האחורית הקטנה, ויחידות תאורה גדולות המחוברות באמצעות פס תאורה ומציגות גרפיקה נאה. הפגוש האחורי עם חצאית בולטת המכילה שני זוגות של יציאות מפלט, ודיפיוזר בגימור שחור מבריק.
תא הנוסעים דומה לזה של קופרה לאון. תאורת האווירה משמשת גם להתרעה מפני רכב בשטח מת ומפני פתיחת דלת בעת רכב החולף במקביל. פתחי המיזוג הטרפזיים נאים, וכך גם המסך המרכזי הגדול. גלגל ההגה המעוצב שופע פקדים וכולל מגרעות לאחיזה נכונה. הקונסולה בין המושבים הקדמיים נקיה למראה וכוללת מספר מינימלי של פקדים פיזיים בשילוב בורר הילוכים אלקטרוני זעיר ומספר תאי אחסון. התאים בדלתות גדולים ושימושיים, תא הכפפות סביר בגודלו אך חסר דיפון ומיזוג. מתחת למשענת היד תא שימושי אך קטן למדי.
המושבים בסגנון באקט מעולים. הם נעימים ותומכים, לא יציקו גם לבעלי מבנה גוף רחב, ומאפשרים להגיע לתנוחת נהיגה נוחה בזכות כוונון חשמלי וזיכרונות. ריפודי העור האופציונליים עבים ונעימים למגע, ולימי החורף יש גם חימום. מאחור המושבים מרווחים יחסית ומרווח הראש מכובד בזכות מיקום מושב נמוך יחסית, אך המושבים הקדמיים הגדולים חוסמים את שדה הראיה לפנים. מדרגת תעלת ההינע הגדולה והקונסולה שבין המושבים הקדמיים גוזלים את מרווח הרגליים של הנוסע האמצעי מאחור.
תא המטען בנפח 420 ליטרים וכולל תאורה ומספר נקודות עיגון. המושב האחורי מתקפל בקלות באמצעות מנופים בדופן תא המטען ונוצרת רצפה שטוחה וחלל הטענה גדול ושימושי. שדה הראיה החוצה מוגבל בשל ישיבה נמוכה וסף חלונות גבוה. חיישני החניה ההיקפיים מסייעים בתמרונים צפופים אך מצלמות היקפיות היו מספקות יותר ביטחון.
לקופרה פורמנטור מערך מתלים אדפטיביים עם טווח שיכוך רחב במיוחד שמשפיע רבות על נוחות הנסיעה. במצב נוחות מתקבל רכב נוח באופן מפתיע, בוודאי בהתחשב בגודל החישוקים ובחתך הצמיגים. קופרה פורמנטור מצליח לספוג ולשכך חלק ניכר מהמהמורות תוך שמירה על ריסון הולם. גם רעשי הרוח והצמיגים מבודדים היטב.
ביצועים קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור VZ מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 310 כ"ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה. המנוע חזק, גמיש, ומספק שפע כוח זמין בכל לחיצה על דוושת התאוצה. הנהיגה מלווה בתחושה קלילה וחסרת מאמץ, ומצליחה כמעט להעלים את משקלו ומידותיו של הרכב. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות בעזרת מערכת בקרת השיגור המעיפה את הראש לאחור ומדביקה את הגב למושב.
השימוש במסך על מנת לבחור את מצב הנהיגה לא אינטואיטיבי וגוזל זמן ותשומת לב בעת הגעה לכביש הנכון. תיבת ההילוכים תפקדה היטב. היא מהירה וחלקה, ובמצבי ספורט וקופרה מספקת העברות הילוכים מעט יותר אגרסיביות המוסיפות לאווירה הספורטיבית.
אחיזת הכביש מצוינת ונדמה שהצמיגים דבוקים לאספלט. קופרה פורמנטור VZ מרגיש בבית גם בכבישים מפותלים וצלח אותם במהירות גבוהה ובקלות מעוררת השתאות. המתלים במצב קופרה הופכים לנוקשים ומהלכם מתקצר, זוויות הגלגול מינימליות והם מצליחים לגרום לתחושה של נהיגה ברכב קטן וקל הרבה יותר. ההגה מדויק ומהיר מאוד, ובמצבי ספורט וקופרה מקבל משקל ראוי אך חסר מעט משוב מהגלגלים. צריכת הדלק המשולבת אותה מדדנו במהלך המבחן עמדה על 9.7 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק טובה ביחס למרכב ולמנוע החזק.
בטיחות קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בתחילת שנת 2021 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת למניעת סטיה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה על עייפות הנהג, ומערכת התרעה מפני פתיחת דלתות במעבר רכב בנתיב המקביל.
תמורה למחיר וסיכום קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור VZ כולל בין היתר בקרת אקלים מפוצלת ל- 3 אזורים, מערכת שמע מבית BEATS, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען גם ללא מגע יד, פנסי לד מלפנים ומאחור, תאורת איתות אחורית דינמית, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
בתוספת תשלום מוצעים מושבי באקט בריפוד עור, חישוקים קלים במגוון עיצובים, צביעה בגימור מט, חבילת אבזור Black Pearl הכוללת מושבי באקט בריפודי עור בצבע שחור, כוונון חשמלי למושב הנהג עם זיכרונות וחימום למושבים הקדמיים, וחבילת Blue Blood המציעה תוספות אבזור זהות אך נבדלת במושבים בריפוד עור בצבע כחול כהה.
קופרה פורמנטור VZ בהחלט מצליח לרגש. מהנדסי קופרה הצליחו לצקת תוכן אמיתי לכותרת קרוסאובר ספורטיבי ויצרו רכב שיכול להפוך את עורו כשהוא מגיע לכביש הנכון ולהסב הנאה רבה לאוחז בהגה. קופרה פורמנטור VZ מצליח להיות ורסטילי ולא להעניש את הנהג והנוסעים גם כשהוא מוביל אותם לחופשה משפחתית.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.