עיצוב ונוחות קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז' החדש מציג עיצוב חיצוני מעורר עניין. הגריל הקדמי משתרע לרוחב החזית, מעליו עיטור כסוף, ובפינות הוא פוגש את יחידות התאורה בעיצוב מורכב עם חותמת תאורת יום בצורת בומרנג. הדופן מעניקה רושם דינמי בזכות קו מותניים בולט בדלתות, קו חיטוב בתחתית הדלתות, ניפוח שרירי מעל הגלגל האחורי, ועיטור כסוף בקורה C. החישוקים הקלים בקוטר 19 אינץ' בגרסה הנבחנת זוכים לצביעה דו גונית ועיצוב נאה. הזנב מציג עיצוב אלגנטי בזכות פנסים המחוברים באמצעות פס מושחר. המשטח התחתון בדלת תא המטען מושחר וחובר אל עיצוב הפגוש המושחר אשר מעוטר בשלל אלמנטים כסופים.
גם תא הנוסעים מציג מראה מרשים, מקורי, וממוקד בנהג. חלקו העליון של הדשבורד מציג חיפוי דמוי עור עם תפרים נאים. לוח המחוונים הדיגיטלי והמסך המרכזי שוכנים יחד על משטח מעוקל הפונה אל עבר הנהג והם נראים מעולה יחד. מתחת למסך המרכזי משטח מגע עם פקדים מתחלפים אשר מיועדים לשליטה בבקרת האקלים או במערכת השמע. ההקפדה על עיצוב פתחי המיזוג, דיפוני הדלתות, והמושבים מעניקה אווירה מחניפה לנהג ולנוסעים.
המושבים הקדמיים חשמליים, רכים, נעימים, ומספקים תמיכה טובה לגוף. המרווח מלפנים מצוין, למעט עבור ברך ימין של הנהג. הראות לפנים טובה ומראות הצד ממוקמות היטב ומספקות שדה ראייה מעולה. הראות לאחור נפגעת מעט עקב קורות אחוריות עבות אולם השמשה האחורית גדולה מהמקובל, וחיישנים היקפיים ומצלמת הרוורס פותרים את הבעיה בתמרונים צפופים.
המרווח מאחור נדיב בכל המימדים על אף שגג השמש גוזל מעט ממרווח הראש. המושב האחורי יכול לאכלס שלושה נוסעים בוגרים בנוחות סבירה בזכות רצפה שטוחה ומושב מרכזי נוח יחסית. הנוסעים מאחור זוכים לפתחי מיזוג, שקעי טעינה, שמשות אחוריות כהות, ומשענת יד עם צמד מתקני כוסות. לקיה ספורטאז' תא מטען גדול בנפח 591 ליטרים. קיפול המושב האחורי ביחס של 40:20:40 מאוד שימושי ומאפשר גמישות בין הובלת מטען להסעת נוסעים.
כיול המתלים משלב בין רכות לריסון, ונוחות הנסיעה טובה על אף הצמיגים בחתך נמוך. פני הכביש מורגשים בתא הנוסעים אך לא באופן מעיק. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה מאוד, עם ריסון מוצלח של תנודות המרכב ותגובה טובה במפגש עם שיבושים.
ביצועים קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז' הנבחן מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1,598 סמ"ק עם הספק מרבי של 180 כ"ס, בתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ובמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 201 קמ"ש. יחידת ההנעה דומה לזאת של הדור היוצא אולם היא עברה שדרוג קל לטובת פעולה חלקה וחסכון בדלק. בתנועה עירונית יחידת ההנעה חלקה ונעימה, ופעולתה שקטה וחרישית. עם היציאה מהעיר כאשר מתעוררת הדרישה לכוח, מתגלה המנוע כאנמי מעט ביחס לנתונים המבטיחים ותנועת הרכב מרגישה מעט כבדה.
אחיזת הכביש מעולה ומספקת תחושת ביטחון לאוחז בהגה. רכות המתלים באה לידי ביטוי בזוויות גלגול מורגשות אשר יוצרות רכינת מרכב בפניות וגורמות להעברות משקל מוחשיות. בתנאי נהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים זקוקים המתלים למעט יותר ריסון. צריכת הדלק המשולבת של קיה ספורטאז' עומדת על 13.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן, אך אנו מדדנו במבחן צריכת דלק של 10.9 ק"מ לליטר, לא מרשימה בהתחשב בעובדה שמדובר במנוע טורבו בנזין מודרני, ובהשוואה למתחרים שהציגו לרוב צריכת דלק חסכונית יותר.
בטיחות קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז' החדש עדיין לא עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בגרסת פרימיום הנבחנת כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על עייפות הנהג, והתרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי.
תמורה למחיר וסיכום קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז' פרימיום כולל בין היתר גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת מטריקס לד, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, תאורת אווירה, ריפוד עור למושבים, ומושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, אוורור וחימום. אמנם הביצועים וצריכת הדלק מעט מאכזבים אך קיה ספורטאז' החדש מציג עיצוב מרשים ומרווח נדיב, ובגרסת פרימיום הנבחנת גם אבזור עשיר ותא נוסעים בניחוח פרימיום.
תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.