עיצוב ונוחות פיג'ו 3008
חזית פיג'ו 3008 החדש כוללת גריל קדמי בעיצוב מקורי ובולט אשר משתלב בפגוש הקדמי, פנסי לד צרים ופנסי תאורת יום הגולשים מטה אל הפגוש ומדמים ניבי אריה. הפרופיל עם קווי עיצוב מעל בתי הגלגלים וקימור בחלקן התחתון של הדלתות עם חגורת פלסטיק שחור עבה ועיטור כרום. מאחור הותקנו פנסים חדשים עם גרפיקה פנימית בעיצוב תלת ממדי.
תא הנוסעים בעיצוב מקורי עם הפרדה ברורה בין הנהג לנוסע הקדמי, קונסולה הפונה אל הנהג, וגלגל הגה קטן הממוקם נמוך ביחס למקובל. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' תומך בעברית וזכה לתצוגה מודרנית משופרת ביחס לדגם הפורש, אך חלקו מוסתר על ידי ההגה הנמוך והרבוע. הנדסת האנוש הלקויה טרם תוקנה ועדיין נעדרים פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים.
המושבים מספקים נוחות ותמיכה צידית טובות, ומאפשרים לגמוע שעות רבות של נסיעה בנוחות נטולת עייפות. כיוונון מושב הנהג נוח בזכות 8 מצבי כיוונון חשמליים בגרסת פרימיום והגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק. שדה הראיה ברור בזכות סף חלונות בגובה ממוצע, וגג השמש הפנורמי תורם לתחושה אוורירית בתא הנוסעים.
גם המושב האחורי נוח מאוד ומציג מרווח ברכיים טוב, אך מרווח הראש עלול להיות גבולי. ניתן להסיע 3 נוסעים בוגרים בצפיפות קלה הודות למרווח כתפיים מכובד ולמדרגת תעלת הינע לא גבוהה. נוסעי המושב האחורי ייהנו גם מפתחי מיזוג ייעודיים, חלונות כהים, ושקעי טעינה.בתא הנוסעים שפע תאי אחסון, ביניהם תא ענק, מואר ומקורר מתחת למשענת היד הקדמית. תא המטען מציג סף הטענה מעט גבוה ונפח של 591 ליטרים או 1,670 ליטרים בקיפול המושב האחורי.
כיול המתלים מוצלח ונוחות הנסיעה טובה בהחלט. עם מהלך ראשוני הדוק מקנים המתלים נוחות עירונית טובה אך לא מצטיינת מול רוב המפגעים הנפוצים. במעבר על רצף גלים מחוץ לעיר מציג פיג'ו 3008 נוחות טובה אך מורגש עודף תנועה בציר הרוחב. רעשי הכביש והרוח ברמה סבירה ביחס למקובל בקטגוריה.
ביצועים פיג'ו 3008
לגרסה הנבחנת יחידת הנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,598 סמ"ק עם הספק מרבי של 180 כ"ס, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. הביצועים מעולים ביחס למתחרים הישירים, והתאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות לפי נתון היצרן. העברות ההילוכים מתבצעות בצורה חלקה וריבוי יחסי ההעברה מסייעים לשמור את המנוע תמיד בתחומו היעיל.
בכביש המפותל מגלה פיג'ו 3008 יכולת דינמית ראויה בהחלט ומציג זוויות גלגול מרוסנות ביחס לקרוסאובר משפחתי. ההגה הקטן מתגלה כפרטנר חביב בכבישים אלו ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה מאפשרים לשלוט בבלימת המנוע בנהיגה דינמית. בימי המבחן רשם פיג'ו 3008 צריכת דלק ממוצעת של 10.5 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה מספר קטעים דינמיים במצב ספורט ומערכת Start&Stop פועלת.
בטיחות פיג'ו 3008
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2016, זכה פיג'ו 3008 לציון מרבי של חמישה כוכבים. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, עמעום אורות אוטומטי, מערכת לניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, חיישני רוורס עם תצוגה דינמית, מצלמת רוורס, והתרעה על עייפות הנהג. רמת האבזור הבטיחותי בגרסת פרימיום עומדת על 7 מתוך 8 לפי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום פיג'ו 3008
רשימת האבזור בפיגו 3008 פרימיום כוללת בין היתר צביעה דו-גונית למרכב, גג שמש פנורמי, מראות צד מתקפלות חשמלית, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, חלונות אחוריים כהים, חישוקים בגודל 18 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשק Apple CarPlay, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם חניה אלקטרוני, בקרת שיוט, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, ריפודים משולבים עור מלאכותי ובד, אפשרות להארכת בסיס המושבים הקדמיים, ותאורת אווירה.
פיג'ו 3008 הוא רכב פנאי מעוצב ונאה. לא כל נהג יוכל להתפשר על הנדסת האנוש הלקויה, אך אם יעשה זאת יזכה באיכות נסיעה גבוהה, יחידת הנעה חזקה (בגרסה הנבחנת), ושימושיות משפחתית מעולה.
פיג'ו 30088
שלום רב לאחר שקראתי את הביקורת באתר שלכם וכמובן באתרים נוספים החלטתי לרכוש את הפיג'ו 3008. מכיוון שהתקציב שלנו א מאפשר יותר מ150K זה משאיר אותי רק עם מנועים של 1.2. אתם חושבים שמנוע כזה קטן שנמצא ב i10 יהיה מספיק לסחוב רכב כזה גדול? אני נהג דיי רגוע על הכביש אבל בכל זאת אני מרגיש שאולי מנוע בגודל זה לא מספיק. דעתכם? תודה.